A tudatalatti mezsgyéjén innen és túl

theta
A tudatalatti mezsgyéjén nap mint nap könnyedén siklunk át, ám a vele való munkához éles figyelem, éberség és ragyogó emlékezet kell. A tudatállapotok határait éppen az tartja fenn, hogy az ember nem tudatosítja. Így lehetséges az, hogy aki meditációhoz szokott, az lazán működik théta agyhullám aktivitásban. A közelmúltban Hypergamma és a többiek címen írtam az agyhullámokról, a mai kedvencem egyértelműen a théta.

A théta a meditáció hullámhossza, ami ihletett, kreatív állapotba repít, éberen még sokkal inkább, mint álomállapotban, mert ilyenkor a tudatalatti nyitva van. Minden elérhető, tudatosítható, innen ered az oldások hatékonysága és a kreatív megnyilvánulások bősége. Thétában lenni olyan, mint egy nagy, isteni mosoly. Itt kap erőt a vizualizációk hatékonysága, itt íródnak felül a régi programok. Minden könnyebben elérhető és képlékeny. A következő rejtélyes határ mögött húzódó delta aktivitás is alkalmas, de ember legyen a talpán, akit nem ringat csodás, mély, gyógyító álomba.

A tudatalatti programozása személyes és felelős döntés, mindent szó szerint vesz, a tagadások, az irónia és más cirkalmas szófordulatok kellemetlen meglepetéseket szülnek. Mondhatnám úgy is, hogy beszélgess egy zseniális autistával és megérted, hogyan működsz a mélyben.

A théta spontán létrehozását, kiaknázását több éves meditáció és néhány tanfolyam egyaránt ígéri. Hétköznapi használatra nekem az agyféltekék szinkronizálása során létrehozott státusz kiválóan bevált. (Példaképpen csodás tapasztalatokhoz segítenek a következő CD-k: Dr Jeffrey Thompson: Healing Mind System; Meditative Rainforest; Meditative Ocean; Theta Meditation System; Centerpointe: Making Change Easy; Super Longevity; Monroe Institute: Deep Journeys)