Ginkgo

ginkgo
A ginkgo biloba nevét sokan ismerik, az erényeit kevesebben. Néha a reklámok fordított hatást érnek el és az emberek ráunnak, mielőtt valódi tapasztalatra tennének szert. Ma este egy szkeptikus ismerősöm élménybeszámolója inspirált erre a néhány sorra.
A páfrányfenyő különleges növény. Roppant nagy múltú, hosszú életű és ellenálló, a növényvilágban az egészség valódi mintaképe. Leveleit Ázsiában évezredek óta hasznosítják. Általában arról ismert, hogy a vérellátási zavarok első számú természetes gyógyszere.
Idős kori szellemi leépülés vagy a szellemi teljesítőképesség bármely okból történő csökkenése esetén értékes segítséget nyújt. Az Alzheimer-kórral kapcsolatban nehéz megoldást javasolni, de a ginkgo mindenképp ide tartozik.
A stroke utáni rehabilitációhoz szerintem nélkülözhetetlen.
A keringési zavar gyakran egyszerű szédülésben, fülzúgásban, "kis mosógép" effektusban nyilvánul meg, ami a hallás romlásával járhat. Ezeket a hétköznapi, gyakran elbagatellizált problémákat szintén csökkenti a ginkgo mindennapi fogyasztása.
Ugyanez elmondható a perifériás erek betegségeire is, a végtagok vérellátási zavaraira és az ebből fakadó szövődményekre, súlyos esetben lábszárfekélyekre vagy az autoimmun betegekre jellemző súlyos kézsebekre.
A reklámok ugyan nem szólnak erről, de ilyen mértékű antioxidáns hatást érdemes figyelembe venni a daganatos betegségek megelőzésében és a kezelés során.
Mit nyújthat a ginkgo egy egészséges ember számára?
Szinte mindenkinek áldás lehet. A regenerációs folyamatokat gyorsítja, flavonoid tartalma jelentős.
Szerepet kaphat a betegségmegelőzésben és remek társ a vizsgaidőszakok során. Használatával csökkenthetők a kimerültség tünetei, a koncentrációs zavarok és tanulási nehézségek. Fejfájásra is ki lehet próbálni, legalább 3-4 dl vízzel.
A ginkgo napi adagja 60 és 120 mg között ajánlott.
Az eredmény rövid időn belül megmutatkozik.